Misja Przedszkola

Opublikowano: 2022-01-18 12:25, Numer artykułu: 48875

 MISJA PRZEDSZKOLA

 Misją naszego Przedszkola jest:

• Zapewnienie dzieciom warunków do bezpiecznego i higienicznego pobytu w placówce.
• Stworzenie klimatu sprzyjającego rozwojowi dzieci: akceptacji, bezpieczeństwa, dążenie do tego, by przedszkole było dla dzieci drugim domem.
• Kształtowanie u dzieci postaw społecznie przyjętych: życzliwości, przyjaźni, otwarcia na drugiego człowieka, wzajemnego szacunku, kultury bycia.
• Profesjonalne podejście do dziecka, pełnienie funkcji opiekuńczych, wychowawczych i dydaktycznych.
• Uczenie dzieci kreatywnego myślenia, samodzielności i podejmowania różnorodnych inicjatyw wpływających na wszechstronny rozwój dzieci.
• Stwarzanie sytuacji edukacyjnych służących wspieraniu i zachęcaniu dzieci do podejmowania działań (np. eksperymentowanie, badanie, odkrywanie), na miarę aktualnych możliwości, w celu poznania świata nauki i techniki.
• Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci.
• Podejmowanie działań uwzględniających potrzeby lokalnego środowiska.
• Kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci.
• Respektowanie praw dzieci, dbanie o dobre stosunki międzyludzkie i komunikację interpersonalną.
• Doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela i podążanie za potrzebami dziecka, rozwijając dziecięcą kreatywność poprzez twórczą zabawę, doświadczenia i eksperymenty oraz poszukiwanie ciekawych twórczych rozwiązań.
• Wspomaganie rodziców w pracy wychowawczej poprzez udzielanie rzetelnych informacji o dziecku i pomocy pedagogicznej.

 

Metody stosowane w przedszkolu:

 Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.

Są to metody oparte na metodyce wychowania przedszkolnego:
1. Metody czynne:
a) metoda samodzielnych doświadczeń,
b) metoda kierowania własną działalnością dziecka,
c) metoda zadań stawianych dziecku,
d) metoda ćwiczeń utrwalających.
2. Metody oglądowe:
a) obserwacja i pokaz,
b) osobisty przykład nauczyciela,
c) udostępnianie sztuki/dzieła plastyczne, przestawienia teatralne, ilustrowane artystycznie utwory literackie, koncerty muzyczne.
3. Metody słowne:
a) rozmowy,
b) opowiadania,
c) zagadki,
d) objaśnienia i instrukcje,
e) sposoby społecznego porozumiewania się,
f) metody żywego słowa.
4. Metody twórcze:
a) Pedagogika zabawy wg Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów I Animatorów KLANZA
b) Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne
c) Opowieść ruchowa
d) Gimnastyka ekspresyjna R. Labana
e) Metoda K. Orfa
f) Metoda prof. E. Gruszczyk- Kolczyńskiej - dziecięca matematyka
g) Metody aktywizujące
h) Relaksacja

 

SYLWETKA ABSOLWENTA

Oczekujemy, że absolwent Przedszkola nr 66 będzie:
• Dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych;
• Dobrze rozwinięte procesy poznawcze;
• Zainteresowany nauką i literaturą;
• Jest otwarty na świat;
• Potrafi obcować w środowisku społeczno- przyrodniczym
• Jest twórczy,
• Zna tradycję regionu i własnego kraju,
• Ma poczucie bycia członkiem wspólnoty narodowej,
• Jest patriotą - ma poczucie bycia Polakiem;
• Bada, eksperymentuje, wyciąga wnioski,
• Cechuje się umiejętnością logicznego myślenia,
• Jest empatyczny, prawdomówny , komunikatywny ,
• Potrafi współdziałać w zespole

 

WSPÓŁDZIAŁANIE ZE ŚRODOWISKIEM I RODZICAMI
FORMY WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA Z RODZICAMI

Najczęściej stosowane w przedszkolu formy współpracy i wspierania rodziców w wychowaniu:
a) zebrania ogólne i grupowe,
b) konsultacje i rozmowy indywidualne z dyrektorem i nauczycielkami,
c) prowadzenie kącika dla rodziców, m.in. informacje na temat realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, wiersze, piosenki, eksponowanie prac dzieci, porady dla rodziców, artykuły,
d) zajęcia adaptacyjne z udziałem nowo przyjmowanych dzieci i ich rodziców,
e) zajęcia otwarte,
f) zajęcia warsztatowe, prelekcje i konsultacje z udziałem specjalistów (psycholog, pedagog, lekarz),
g) udział w uroczystościach przedszkolnych,
h) włączanie rodziców w organizację imprez i uroczystości przedszkolnych,
i) udzielanie przez rodziców informacji o pracy przedszkola, wyrażanie opinii, wypełnianie ankiet
j) wystawy, wycieczki,
k) angażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola i grup, m.in. ( w miarę potrzeb i możliwości).

WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM

Efektywniejsze osiągnięcie zamierzonych celów wychowawczych i edukacyjnych niewątpliwie związane jest ze ścisłą współpracą z różnymi instytucjami i organizacjami. Prowadzona jest ona zależnie od postawionych zadań, które realizuje przedszkole.
a) rozbudzanie zainteresowań i rozwijanie zdolności dzieci,
b) satysfakcja z wykonanej pracy w postaci podziękowań, wyróżnień i nagród,
c) kształtowanie postaw społecznie pożądanych,
d) kształtowanie nawyku dbania o bezpieczeństwo swoje i innych dzieci,
e) uatrakcyjnienie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej,
f) poszerzenie kontaktów z ciekawymi ludźmi,
g) zaangażowanie w życie społeczne środowiska lokalnego,
h) podtrzymywania tradycji organizowania imprez dla społeczności lokalnej,
i) włączanie się w organizowane na terenie miasta imprezy kulturalne, konkursy

 

TRADYCJE PRZEDSZKOLNE

Przedszkole posiada własne tradycje, co podkreśla odrębność i specyfikę placówki.
Przedszkole ma swoje logo oraz kalendarz imprez i wydarzeń:

1. Dzień Przedszkolaka
2. Pasowanie na przedszkolaka
3. Sprzątanie świata
4. Obchody Dnia Niepodległości
5. Dzień Pluszowego Misia – „Miś w literaturze”
6. Mikołajki
7. Tradycje Bożego Narodzenia
8. Bal karnawałowy
9. Dzień Babci i Dziadka
10. Świętowanie Pierwszego Dnia Wiosny „Spring is coming, spring is here”
11. Obchody i tradycje Wielkanocne
12. Dzień Ziemi
13. Święto Flagi
14. Dzień dziecka
16. Mama, Tata i Ja – festyn rodzinny
17. Pożegnanie starszaków

Promuje swoją odrębność i specyfikę poprzez stronę internetową, media społecznościowe i udział w różnorodnych projektach w tym Europejskich.