RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Zgodnie z zalecanymi warunkami realizacji podstawy programowej przebieg wychowania i kształcenia dzieci zawiera następujące proporcje zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu:
1/5 czasu przeznaczamy na zabawę, 1/5 ( w przypadku dzieci młodszych 1/4 na pobyt w ogrodzie przedszkolnym, 1/5 na zajęcia dydaktyczne, 2/5 do dowolnego zagospodarowania przez nauczyciela – w tej puli czasu mieszczą się także czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne.
Dla dziecka czas spędzony w naszym przedszkolu to: radosny poranek, zabawa i edukacja, relaksacja i inspirujące popołudnie.
6:00 – 8:30
- schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy dowolne w sali, służące realizacji twórczych pomysłów dzieci,
- podejmują zabawy w kącikach zainteresowań, edukacyjnych, zabawy konstrukcyjne oraz działalność plastyczno-manipulacyjną,
- są aktywne ruchowo ( zabawy ruchowe, zestawy ćwiczeń porannych, zabawy ze śpiewem, integracyjne, zabawy przy muzyce)
- pracują indywidualnie z nauczycielem,
- wykonują czynności higieniczno-sanitarne,
8:30 – 9:00
- I śniadanie
9:00 –10:45 Zabawa i edukacja, w których dzieci: odkrywają, przeżywają, przyswajają oraz działają, prezentują własny punkt widzenia, skutecznie się porozumiewają, biorą pod uwagę poglądy innych, efektywnie współdziałają z rówieśnikami, rozwiązują problemy w twórczy sposób, nabierają śmiałości i wiary we własne możliwości:
- realizują różnorodne formy i metody pracy indywidualnej i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej matematycznej i literackiej,
- są aktywne ruchowo: uczestniczą w spacerach, wycieczkach, zabawach ruchowych w sali i na terenie przedszkolnym, korzystają ze sprzętu sportowo-rekreacyjnego,
- prowadzą obserwacje przyrodnicze i zabawy badawcze w naturalnym środowisku
- podejmują prace gospodarskie, porządkowe, ogrodnicze
10:45-11:00
- czynności higieniczno – porządkowe.
11:00 – 11:20
- II śniadanie
11:25 – 13:00
- Relaksacja na leżakach dla dzieci 3 letnich:
- słuchają nagrań płytowych i słuchowisk
- słuchają muzyki relaksacyjnej
- Dzieci starsze – zabawy dydaktyczne, badawcze, wspomagające rozwój dziecka, religia.
13:00 – 13:10
- czynności higieniczno – porządkowe.
13:10 – 13:50
- obiad.
13:50 – 17:00
- bajkoterapia, ćwiczenia relaksacyjne – dzieci starsze, zabawy tematyczne według zainteresowań dzieci,
- słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek,
- dowolne zabawy według zainteresowań dzieci.
- zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym
- indywidualne wspomaganie i koordynowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym,
- zabawy dydaktyczne pod kierunkiem nauczyciela, utrwalenie wierszy i piosenek,
- zajęcia dodatkowe rozwijające zainteresowania i uzdolnienia dzieci
- prace porządkowe i organizacyjne, podsumowanie dnia.
Dziecko w trakcie całego pobytu w Przedszkolu poznaje zasady współpracy z rówieśnikami, uczy się aktywnymi metodami zdobywania wiedzy umiejętności pozwalających na pokonywanie trudności, rozwiązywanie problemów, podejmowanie grupowych decyzji z zachowaniem obowiązujących norm.