RAMOWY ROZKŁAD DNIA

Opublikowano: 2022-01-18 12:31, Numer artykułu: 48876

Zgodnie z zalecanymi warunkami realizacji podstawy programowej przebieg wychowania i kształcenia dzieci zawiera następujące proporcje zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu:

1/5 czasu przeznaczamy na zabawę, 1/5 ( w przypadku dzieci młodszych 1/4 na pobyt w ogrodzie przedszkolnym, 1/5 na  zajęcia dydaktyczne, 2/5 do dowolnego zagospodarowania przez nauczyciela – w tej puli czasu mieszczą się także czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne.

 

Dla dziecka czas spędzony w naszym przedszkolu to: radosny poranek, zabawa i edukacja, relaksacja i inspirujące popołudnie.

 

6:00 – 8:30

  • schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy dowolne w sali, służące realizacji twórczych pomysłów dzieci,
  •  podejmują zabawy w kącikach zainteresowań, edukacyjnych, zabawy konstrukcyjne oraz działalność plastyczno-manipulacyjną,
  •  są aktywne ruchowo ( zabawy ruchowe, zestawy ćwiczeń porannych, zabawy ze śpiewem, integracyjne, zabawy przy muzyce)
  •  pracują indywidualnie z nauczycielem,
  •  wykonują czynności higieniczno-sanitarne,

8:30 – 9:00  

  • I śniadanie

9:00 –10:45 Zabawa i edukacja, w których dzieci: odkrywają, przeżywają, przyswajają oraz działają, prezentują własny punkt widzenia, skutecznie się porozumiewają, biorą pod uwagę poglądy innych, efektywnie współdziałają z rówieśnikami, rozwiązują problemy w twórczy sposób, nabierają śmiałości i wiary we własne możliwości:

  • realizują różnorodne formy i metody pracy indywidualnej i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej matematycznej i literackiej,
  • są aktywne ruchowo: uczestniczą w spacerach, wycieczkach, zabawach ruchowych w sali i na terenie przedszkolnym, korzystają ze sprzętu sportowo-rekreacyjnego,
  • prowadzą obserwacje przyrodnicze i zabawy badawcze w naturalnym środowisku
  • podejmują prace gospodarskie, porządkowe, ogrodnicze

10:45-11:00

  •   czynności higieniczno – porządkowe.

 11:00 – 11:20

  •  II śniadanie

11:25 – 13:00

  • Relaksacja na leżakach dla dzieci 3 letnich:
    • słuchają nagrań płytowych i słuchowisk
    • słuchają muzyki relaksacyjnej
  • Dzieci starsze – zabawy dydaktyczne, badawcze, wspomagające rozwój dziecka, religia.

13:00 – 13:10

  • czynności higieniczno – porządkowe. 

13:10 – 13:50

  • obiad.

13:50 – 17:00 

  • bajkoterapia, ćwiczenia relaksacyjne – dzieci starsze, zabawy tematyczne według zainteresowań dzieci,
  • słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek,
  • dowolne zabawy według zainteresowań dzieci.
  • zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym
  • indywidualne wspomaganie i koordynowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym,
  • zabawy dydaktyczne pod kierunkiem nauczyciela, utrwalenie wierszy i piosenek,
  • zajęcia dodatkowe rozwijające zainteresowania i uzdolnienia dzieci
  • prace porządkowe i organizacyjne, podsumowanie dnia.

 

Dziecko w trakcie całego pobytu w Przedszkolu  poznaje zasady współpracy z rówieśnikami, uczy się aktywnymi metodami zdobywania wiedzy umiejętności pozwalających na pokonywanie trudności, rozwiązywanie problemów, podejmowanie grupowych decyzji z zachowaniem obowiązujących norm.